Längtan..

Efter att ha haft 2 hundar så känns de som att jag inte kan leva utan en.
Vill ha de konstanta sällskapet. Ngn som drar mig ur sängen på morgonen.
Ngn som vill leka, busa och lära sig saker.
Saknar det så att de värker i mitt lilla hjärta.

Blir ledsen varje gång jag tänker på de.. 
De största problemet e ju faktiskt att köpa en hund.. 
De kostar ju en del. Jag vet att jag kan få ihop ekonomin så att jag klarar de månad för månad men just hundköpet är mitt problem.
Sigge va en omplaceringshund, vilket jag inte vet om jag orkar med en gång till..
En valp är min största önskan.

Då får man forma och göra så att de blir som man själv vill ha de.
De skulle hjälpa mig så sjukt mkt att ha en liten vovvsing.
Skulle få runtiner, kunna dra ner på mitt beroende av sömnpiller o allt..
Skulle hjälpa mig att växa att se att andas...
Drömma vidare kan jag ju göra.. för de är ju ingen som lär ge mig en hund..
Skulle lätt kunna köpa en om de inte vart så att jag alltid hamnat back.. om folk faktiskt hade betalat tillbaka och gjort rätt för sig. . Men de kommer aldrig att hända.

Ne lägger mig i sängen igen tror jag..  innan tankar och sorgen och längtan blir för stor.. 

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0