Mixade känslor..

Uscha! Nu har de kommit mer snö, fan tar det aldrig slut? :(
Sitter och dricker mitt älskade kaffe och lyssnar på musik.
Är rätt off idag då jag har en konstig känsla i kroppen och lite tankar som spökar i huvudet på mig.

Fattar inte hur de kan växla mellan bra och dåligt så fort.
Iofs började jag må lite konstigt igårkväll men kan då inte sätta fingret på varför.
Men de e la bara att låta tiden gå och hoppas på att de vänder.
De brukar ju faktiskt numera vända efter ett tag.

De jag inte blir klok på är det att samtidigt som jag mår dåligt så finns de alltid en liten bit som är bra ändå.
Dessa mixade känslor.
De som håller mig vid liv känns som att det är just för jag gått o lyckats kära ner mig.
De e alltid den känslan som stannar kvar varesig det är bra eller dåligt.
Den där pirrande känslan...

Dock kan jag störa mig lite på de eftersom jag tycker det är lättare att försöka växla humör eller sinnesstämning då allt är rent åt helvete.
Nu har jag gått i ca en månad med denna känslan, och den är liksom ivägen även om den är helt underbar.
Kanske låter stört men jag vill må riktigt dåligt en dag så att de kan vända o bli bara bra sen.
Men den lilla må bra känslan håller i sig även om allt annat e skit.
Ja, de e lite svårt att förklara.
Men är inte redit van vid den känslan.

Men jag får la helt enkelt försöka leva med den, och hålla tag i den. Sånt jag tror att man får lov att lära sig då man i fler år i stort sätt levt på dåliga känslor.
Det är inte lätt och vända och vänja sig vid de som borde vara "normalt" när det har varit "onormalt" för en.

Har iaf lite goda nyheter.
Ska till folkhögskolan inom snar framtid ihop med Pia och prata med studievägledaren och se om det finns möjligheter för mig att få börja plugga igen.
Känns skönt. Hon ska även ringa och boka in detta mötet och följa med mig dit.
Känns jättebra. Men usch så konstigt de känns på samma gång. Lite sådär nervöst.
Men de kommer antagligen gå bra.
Känns sjukt då jag inte har bra erfarenhet av skolor överhuvudtaget.
Så har jag gått och fått för mig att jag ska plugga upp mina betyg igen.
Det är liksom det enda jag har att välja på.
Så hoppas på att jag kan få anpassad studiegång och att jag får plugga en del på distans.
Men vi får helt enkelt se.

Idag blir de chill verkar de som.
Får se om herr Thias kommer framåt kvällen. Annars har jag inget o göra.
Ska iaf försöka plocka lite här hemma o kanske dammsuga lite. Annars blir de la film eller ngt.

Ciao!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0