Drömmaren

Sitter o väntar på att Lisa ska komma.
Har tusen tankar i min lilla hjärna.
Vill så sjukt mkt, allt från o göra saker till o ha saker.
Konstigt nog anstränger jag mig inte får o få de jag vill.

Men de e la de att jag vet att de aldrig kommer funka pga att jag inte kan hålla koll på min ekonomi.
Men ibland e de faktiskt bara skönt o drömma om dedär sakerna.
Föreställa sig hur allt ser ut och hur man är då osv.
Älskar att dagdrömma, de gör mig lugn.
Dock blir de jobbigt ibland när jag dagdrömmer om saker för så förstärks känslan att vilja nå dit så pass mkt att jag blir deppig pga att jag vet hur svårt de blir att ta sig dit.

Men så länge jag har drömmarna och hoppet så ska jag få min vilja igenom om de så väl ska ta mig 10 år att komma dit.  :)

Men jag e då en konstig människa. De e jag fullt medveten om. Jag tänker oftast väldigt långsamt och fattar saker först långt efteråt om jag ens fattar över huvudtaget.
Förr va jag alltid rapp i käften, hade alltid svar på allt och kunde alltid försvara mig med bara ord.
Nu, ja... Haha man e ju inte lika snabbtänkt.
Men jag tror att de för att jag ofta har tankarna på olika ställen istället för att vara helt o hållet här och nu.
Kanske ska börja öva på dedär. Mindfullness eller va de heter.

Får dock inte allt att gå ihop. Drömmar kan jag bygga upp en hel värld på bara ngn sekund, med detaljer o allt. Men om ngn fråga mig något eller säger ngt så går de aningen långsamt att ta in de.
Lever nog lite för mkt i min drömvärld?
Måste försöka ta mig tillbaka till verkligheten tror jag.
Behöver nog mina promenader för att rensa huvvet från tankar och drömmar lite.
Kanske dax att börja ta tag i saker igen. Köpa lite vitaminer o ta på morgonen för att kicka igång kroppen o knoppen.

Ne men låta detta vara en tanke för dagen iaf.
och sen se hur den lägger sig i huvvet :)
Kommer nog gå bättre när snön försvunnit lite mer o de blir lättare att ta sig ut :)
Orkar faktiskt inte med att bara sova mig igenom dagarna mer. Och om jag ska sova kan jag ju faktiskt gå ut o gå innan jag lägger mig och sover igen... eller? Tror de skulle kännas mer okej.

Vi får se hur de blir iaf. Bara snön kan försvinna så blir de lättare eftersom jag e så klantig o halkar så fort jag gå ut.
Liksom inte så kul o ha ont lite här o var i kroppen haha.
Klumpig och trögtänkt? E de jag de? haha Nej då.

Nu ska jag inte skriva mer...

Ciao!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0