...!!!

Hör ångestens musik inne i mitt huvud.
Pulsens slag går i takt med basen pulserande rytm.
Huvudet känns nu 3 gånger tungare än vanligt.
Ögonen är på väg att rymma från sina hålor i  min skalle.

Luften i mina lugnor pyser sakta ut och snart finns det bara ett litet utrymme kvar för luften att tränga ner till.
Försöker blåsa ut ångesten som täpper igen mina lugnor utan att göra några större framsteg.
Kroppen börjar skaka men jag kan inte lägga mig ner, då kvävs jag.

Känner hur ångestens musik sprider sig, kan nu känna den i hela kroppen.
Lungorna är nog så tömda på luft som det bara går, nu sprider det sig en smärta i mitt bröst.
*djupa andetag*
Såja, nu blev de lite bättre.
Tillräckligt mycket bättre för att kunna lägga sig ner, samla kraft.
Orka med ännu en dag. En dag med gömda känslor, ständigt skådespel och samma lögner för mig själv som alla andra dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0