Kärlek vid första ögonkastet?

Är kärlek vid första ögonkastet då man träffar någon för första gången och man känner sig sådär liten, pirrig och glad att man träffat han/henne?
Är det när personen hela tiden finns där i ens tankar?
När han/hon redan har partner men man ger inte upp hoppet om att "en dag kanske" samtidigt som man vill att han/hon ska vara lycklig.

Är det när man drömmer om personen och man mår bra när man vaknar för man fick trots allt spendera natten med den personen. När man bara längtar efter han/henne så det ibland kan komma tårar.
Är det när man upplever att det är BARA denna människan jag vill vara med. Det är han/hon jag vill dela mitt liv med, och skaffa familj ihop med. Det är den människan jag göra allt för. Man skulle flytta land och rike igenom för att bara få vara nära.

Är det äkta kärlek? Även om det inte är ömsesidigt?


Kärleken är en så stor sak, i vissa ögon dock en liten skitsak som bara sårar folk.
Men tänk va mäktig den egentligen är. Så mäktig att folk verkligen kämpar, reser land och rike igenom för att får vara med just kärleken i ens liv.



Ja, detta finns de nog många som kan lägga på mer saker till listan över "Kärlek vid första ögonkastet" och "Äkta kärlek"

Så vet ni? NI som läser. Snälla kommentera! Fyll på listan Hjälp mig se andra sidor av äkta kärlek.

Ciao <3


Kommentarer
Postat av: Maliin

Jag tror på kärlek vid första ögonkastet.

Precis så som du beskriver har jag känt för min sambo i hela 12år! Även om vi inte vart tillsamman under hela den tiden så fanns han alltid hos mig.

Kram

2010-10-10 @ 23:03:31
URL: http://lekbanan.blogg.se/
Postat av: Skåne

Äkta kärlek eller kärlek vid första ögonkastet är något helt unikt, ibland uppstår denna kemin just vid första mötet o sedan likt superlim klistrar sig personen fast i hjärtat. Jag tror att denna kärlek kan delas upp i två kategorier, kärleken som bildar ett par o familj o sen kärleken som existerar i två personers hjärtan som vid tillfälle kommer att leda till mer.

2010-10-11 @ 19:31:45
Postat av: Ida

tycker du beskrev allt så jävla bra :D <3

2010-10-11 @ 23:14:29
URL: http://isvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0