Funderingar..?

Sitter o funderar på hur människor egentligen är funtade?
De anklagas, döms och smutskastast till alla möjliga håll.
Varför inte bara ignorera o sköta sitt eget?
Nej, nej, nej de e ju inte lika kul.

Att tala osanning är det fulaste jag vet.
En vit lögn okej, om de är så jäkla nödvändigt.
Man kan inte heller attraheras av alla och absolut inte vara alla till lags.
Man får inte må dåligt för då kan man visst dra lååångt åt skogen.
De fick jag upp i ansiktet idag iaf.
Men hallå, snälla!
Det var iofs inte min förlust, absolut inte.

Och sen istället för o tala osanning, behöver man ju inte berätta hela sanningen
 om man är rädd att de ska göra ont.
Eller undvik bara att svara på frågan.
Sen tycker jag nog att i stort sätt alla har ngt som är vackert. Yttre som innre spelar ju ingen roll.
En snygg kille/tjej kan ju faktiskt vara ett riktigt svin, och tvärtom.
Men vad är de som säger att man måste berätta detta för den stackars människan?

Ingen är perfekt och felfri så är det bara.

Jag undviker människor som jag inte tycker är värda min energi.
Har förlorat många "vänner" och vänner genom åren, men det kanske va en förlust då men i längden har jag vunnit på de.
Människor skiljs åt för att dom på ett eller annat sätt inte är bra för varandra eller liknande!

Vårda era relationer om de betyder ngt.  Och glöm inte berätta då och då att ni verkligen tycker om och uppskattar dom ni har!

Min familj och vänner är mitt liv! Ni vet vilka ni är! <3


Kommentarer
Postat av: Ida

Människor är elaka varelser , har du inte lärt dig det? :P <3<3

2010-03-18 @ 22:28:06
URL: http://isvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0