Ett barn...

Ett Barns ord väger mer än ngn annans.
Ett barn säger alltis sanningen.
Säger ett barn till din att hon/han älskar dig så är det så.
Kommer ett barn o klappar dig på kinden och säger att du är snäll så är det verkligen så barnet tycker.
Jag upplever detta.

Mina syskorbarn är så underbara o vet precis när man behöver höra sånna söta saker.
Sasha kan komma fram till mig, smeka mig på kinden och säga -" Thesan, jag älskar dig.
Man kan inget annat än o bli varm i hela hjärtat.

Liam säger de inte så rakt ut, men om de kommer en situation när jag råkar självkritisera mig så är det ofta han som säger att jag har fel.
Tex. Jag satt o spelade o så slog ja ner en mutant, en tjockis mutant. Och råkade kläcka, -" Hahaha den e ju nästan lika fet som jag. Då tog de 2 sekunder så säger Liam att Nee Thesan de e du inte.
Jag började självklart le o va ju tvungen o säga tack till han. Och nee lika fet som de mutanten hade varit i verkligenheten är jag ju inte.

Deras ord är helt enkelt sanningen. Dom kan helt klart ljuga med men då är de ju oftast när dom gjort ngt dumt som de inte vill stå för.

Men anser fortfarande att deras ord är mer värdefulla. Tänk om folk kunde vara lika ärliga som små oskyldiga barn.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0