Hemmafru ^^

Idag har jag verkligen överträffat mig själv.
Fick ett enormt sug efter att baka bullar.
Gick ner till kiosken o hoppades på att de skulle finnas jäst men icke.
Så ställde mig och gjorde ett gäng Chokladmuffins. Lätt o smidigt och går fort.
Sen kom lilla Thias med jäst o socker till mig och bullbaket satte igång.
Kan tillägga att det var första gången jag bakade bullar utan att ha en "mamma" att fråga.
Förvirrad som en yr höna så blev det iaf en deg. Sen drog Thias som va mitt moraliska stöd *haha*
och bulldegen och jag blev lämnade kvar.

Men det gick faktiskt bra. Redde ut de faktiskt och bullarna blev klart godkända (även om jag inte gjorde precis som de stod i receptet).
Mitt i allt precis innan bullarna skulle in i ungen så var det dax och tvätta så sprang ner o stressade lite för att bullarna inte skulle bli arga på mig.
Sen vart alla bullarna klara lagom tills jag skulle ner i tvätten igen.
Är då en riktigt liten hemmafru mellan varven. *hehe*
Känns härligt att denna dagen har gått och jag har haft fullt upp hela tiden nästan.

Blev lite Pizza o film när Ida kom hem. Nice de.
Nu har alla åkt och jag ska snart sova. Känner att min stackars rygg vill ligga.




Imon blir de lite fest hemma ser de ut som. *haha* får se hur många som kommer denna gången.
Men Tomsan kommer hit iaf o sjunger singstar med mig och Ida iaf. <3

Kan oxå tillägga att även denna dagen har jag varit näst intill ångestfri.
Och tillomed gått lite närhet, tack KramisThias :)

<3

Kommentarer
Postat av: Maliin

fan va duktig du är då :P skick upp några =P

2010-08-26 @ 21:48:10
URL: http://lekbanan.blogg.se/
Postat av: Mia

Duktig du e!!! Jag vill oxå baka lite!!



härligt att du varit nästan helt ångestfri!!! e så stolt över dig!!

2010-08-27 @ 17:59:12
URL: http://nightwish86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0