Äventyr med Skonki <3

Dagen började som den gjorde.
Men vid 14 tiden kom Skonki o hämtade mig och vi drog vidare mot A6.
Yrade runt i olika butiker och pausade med en fika, sen vidare till Ikea.
Hittade iaf en parfym Pink Sugar Sen lite andra bra o ha grejer.
Hittade oxå datamus o en söt musmatta :)
Väl hemma så hann jag knappt komma innanför dörren så gick Ida o hämtade upp sin mor.
Så vi har ätit o kollat på Hokus Pokus och snackat. Blev oxå så att Idas söta Mammii ska sova över :) Riktigt trevlig kväll, bortsätt från att man e heeelt död o har hög ångest. Men snart e det dax för sängen :)

Och så kom jag på en sak nyss när jag o Ida satt ute o rökte. Många använder uttycken, Jag gå o hänger mig, eller ska skjuta skallen av mig, eller jag tar livet av mig snart. Det egentliga allvarliga uttycken är faktiskt vardagsuttryck vid misslyckanden. Dom har ingen egentlig mening utan de är som en fras för o försträka något.
Sjukt, eller hur? Sen tänker man inte alltid på i vems närvaro man säger detta heller.
När folk säger att de ska gå o hänga sig, så tänker dom ju inte på att det var så min pappa tog livet av sig.
Och säga jag skjuter snart skallen av mig, i närvaro av mina äldre syskons närvaro när det var så deras pappa tog livet av sig på.
Man tänker inte på sånt, men jag fryser fortfarande till is vissa gånger när jag hör de uttrycken.


Nu blir de natti natti för mig!
<3

Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt att du hade en bra dag med Skonki!!! O nice att du hittade en parfym o mus o musmatta! :D



håller me dig om att de e helt sjukt vad folk säger när de misslyckas, jag försöker att inte använda sånna uttryck utan svär som fan istället.. :P o ska slå sönder de jag misslyckas med! :P



Love you babe!!!

2010-08-25 @ 11:33:30
URL: http://nightwish86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0