Life?

Vacker

Innan man föds är ens liv redan bestämt.

Livet är som en tyckt bok.
Vi följer bara de som står i boken, utan minsta vetskap om att det redan är bestämt.
Och de finns många böcker som e sammanhängande.
Allt sker av en orsak, orskaen är att det redan är bestämt.
Vi skrattar när de står i våran bok att vi ska skratta och gråter när det står att vi ska gråta.

Men vem de nu än är som bestämt vad som ska stå i dessa böcker så undrar man ju vrf ens öde är som det är.
Varför ska jag må dåligt?
Varför ska folk i min närhet må dåligt eller dö?
Hur kan man bestämma att någons liv ska vara en kamp?

Min bok innehåller allt för mkt otrevligheter (ger inga exempel).
Och jag vet att det är inte slut ännu.
Vad föddes jag egentligen till?
Överlevare? Njaa...
Kämpe? Njaa...
Nej, jag vet faktiskt inte,

Men en sak ja e säker på. Alla föds till något.
Mördare, jägare, glädjespridare mm.
Varför kan inte allt bara vara "bra" finns på tok för mycket dåligheter.

Vad gör man? Jag vet då inte...
Kämpar vidare..





Kommentarer
Postat av: Piik

Fint skrivet gumman <3

2009-07-21 @ 00:02:13
URL: http://piiki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0